Bassem Chit: Tribute to a lost comrade

We write to express our profound shock and grief about the death of our beloved friend and comrade Bassem Chit. In the all too brief time that we had to work together with Bassem as a fellow revolutionary socialist activist, we had come greatly to admire him for his intelligence, his learning, his determination, his energy, his courage, and his optimism. One always came away from talking to him feeling happier and more confident. We can only begin to imagine the suffering his death must be inflicting on his family. We wish to express our deep sympathy and condolences with them. Bassem’s death is an enormous loss to the cause of revolutionary Marxism in the Middle East and indeed the world. We pledge that his memory will inspire us to even greater efforts for the cause to which he dedicated himself so single-mindedly.

Socialist Workers Party (Britain)

نكتب هذا ويعتصرنا حزن أليم وصدمة عميقة لوفاة صديقنا العزيز ورفيقنا باسم شيت.
في الفترة التي عملنا فيها مع باسم كرفيق اشتراكي ثوري، والتي قُدر لها أن تكون أقصر من آمالنا، كان محط الإعجاب الكبير لرجاحة عقله وسعة معرفته وعزيمته وحماسه وشجاعته وتفاؤله. كل من تحدث إلى باسم خرج من النقاش أسعد وأكثر ثقة وتفاؤلا.
إن الألم الذي حل بأهله لوفاته يفوق الوصف بلا شك. ونتقدم إليهم بخالص تعازينا ونشد على أياديهم في هذه اللحظة العصيبة.
إن وفاة باسم خسارة فادحة للماركسية الثورية في الشرق الأوسط، بل في العالم.
ونحن نتعهد أن تظل ذكراه إلهاما لنا على بذل المزيد في سبيل المبدأ الذي كرس له حياته بإخلاص وعزيمة لا تلين.
نكتب هذا ويعتصرنا حزن أليم وصدمة عميقة لوفاة صديقنا العزيز ورفيقنا باسم شيت.في الفترة التي عملنا فيها مع باسم كرفيق اشتراكي ثوري، والتي قُدر لها أن تكون أقصر من آمالنا، كان محط الإعجاب الكبير لرجاحة عقله وسعة معرفته وعزيمته وحماسه وشجاعته وتفاؤله. كل من تحدث إلى باسم خرج من النقاش أسعد وأكثر ثقة وتفاؤلا.إن الألم الذي حل بأهله لوفاته يفوق الوصف بلا شك. ونتقدم إليهم بخالص تعازينا ونشد على أياديهم في هذه اللحظة العصيبة.إن وفاة باسم خسارة فادحة للماركسية الثورية في الشرق الأوسط، بل في العالم. ونحن نتعهد أن تظل ذكراه إلهاما لنا على بذل المزيد في سبيل المبدأ الذي كرس له حياته بإخلاص وعزيمة لا تلين.

Comments are closed.

-->